تبلیغات
.
 

 

 

.


طرح درس ,کتاب ششم ،روش تدریس

 

تقویت روخوانی دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی

    با سلام

     یكی از مشكلاتی كه برای برخی از معلمین پایه اول ابتدایی ممكنه در طول تدریس پیش بیاد، اینه كه برخی از دانش آموزان در روخوانی كلمات و جملات مشكل دارند، شما می تونید برای رفع این مشكل راه های زیادی رو به كار ببندید. اما بحث امروز من درباره یكی دو تا از این روشهاست كه به صورت بازی تو كلاس انجام می گیره.

     روش كار به این صورته كه شما پای تخته یك جمله می نویسید و به دانش آموزان می گید، جمله رو بخونند و كاری رو كه تو جمله ازشون خواسته شده انجام بدن. البته باید جملات رو طوری انتخاب كنید كه كلمات و حروف تدریس شده در كتاب رو شامل بشه، به عنوان مثال من از جملات زیر استفاده كردم:

  • پاشو و بشین.
  • مانند گنجشك یا پروانه پرواز كن.
  • برای خودت دست بزن.
  • دست به سینه بشین.
  • دو با دو می شود چند تا.
  • بلند شو برو با میلاد دست بده.
  • دفتر املا رو بده به من.
  • سوره ناس رو بخوان.
  • و ...

     یكی دیگه از روش ها می تونه به این صورت باشه كه، جدولی روی تابلو كلاس كشیده و در خانه های آن كلمات را بنویسیم. در ادامه كلمه ای را می خوانیم و از دانش آموزان می خواهیم تا آن را پیدا كنند. این كار علاوه بر تقویت روخوانی، دقت دانش آموزان را افزایش خواهد داد.

 



  نویسنده : الهی بخش سپاهی ׀ تاریخ : سه شنبه 22 بهمن 1392׀ نظرات


 
CopyRight 2009 , margook.Mihanblog.Com , All Rights Reserved
Powered By Mihanblog | Template By : Kashkul.Com - P30Temp.Co.Cc